Цитати із книги Ірвін Ялома та Джині Елкін. "Хроніки зцілення.Психотерапевтичні історії"


Близькі стосунки - здавалося, що може бути простішим.  

Але як бути, коли близькість стає неможливою через внутрішнє відчуття пустоти та нікчемності.

Як завжди, розбираю книгу на цитати...

  • Щоб бути з людьми, мені потрібно готуватися
  • Я боялася психотерапії, тому що була впевнена, що мій мозок приховує від мене якусь страшну таємницю
  • Я була одночасно і живою, і мертвою
  • Займаючись психотерапією та самотністю 
  • Ми стали друзями, але ніколи не спілкувалися
  • В кінцевому результаті, у групі я стала почувати себе так, ніби я втягувалася у кокон, прищіпала його кожного тижня до крісла, тримаючись півтори години і виходила, так і відмовившись родитися,
  • щоб бути з ким небуть, поки шукаєш кого небуть, страждала від самотності і знову шукала його
  • Я так боюся бути покинутою іншими, тому що вже давно покинула сама себе. 
  • Чудес,  в кінцевому результаті, не буває
  • Чи може таке бути, що їх судження про вас кращі ваших власних? В реальності вони мене не знають. Ніхто не може відчути пустоту всередині мене.
  • Завдання мами полягає в тому, щоб підготувати своїх дітей до розлуки з домом
  • Прийняти обмеження і помилки своїх батьків. Але кожен раз, коли я дійсно думаю про це, я, здається, зменшуюся
  • Я все ще не поговорила з вами так, ніби ви поруч
  • Я швидше бачу свій образ, ніж просто відчуваю себе
  • Для Джинні характерно розглядати будь-яку подію як знак свого власного приниження або відсутності благодаті. Вона закладає події свого  дня в млин самокритики, який живиться енергією ненависті до себе.
  • вона і так була в страшному мінорі
  • В неї глибоко вкорінилося ставлення до себе як до приниженої людини. Я намагався їй показати, що вона принижує сама себе, і якщо вона хоче гордитися собою, їй треба робити те, чим вона насправді може гордитися.
  • ми завершили, так і не сказавши одне одному «привіт»
  • вона теж не дає йому шансу рости, так як ніколи не дає йому опору
  • Активний інструктаж в мистецтві агресії
  • Терапія-це проект повільного будівництва, вимагаючий місяці і роки. Є періоди розчарувань, які ти з пацієнтом змушений проживати разом.
  • Але бувають часи, коли важко підтримувати віру
  • вона впала в депресію, щоб покарати мене
  • можливо у неї немає реального життя лише в найважчі її моменти
  • Або змініть ситуацію, або перестаньте на це жалітися
  • Фантазія повинна бути бажанням
  • Я хотів, щоб вона побачила різницю між моїми порадами покинути його і моїми спробами заставити її змиритися з фактом, що вона має право покинути йогою
  • Вираження любові на відстані здається легшим
  • хоч іноді вона намагалася приховати свій прогрес від мене. Можливо, як покарання за завершення мною терапії
  • бути прив´язаним почуттям провини-найгірше із почуттів, які можуть зв´язувати союз.
  • Люди можуть шукати допомоги у психотерапевта з різних причин (депресія, фобія, тривожність, сором´язливість, імпотенція і т.д), але основоположним і спільним для усіх цих станів є нездатність встановити задовільні і тривалі стосунки з іншими людьми. Такі труднощі беруть свій початок у далекому минулому, в найраннішніх стосунках з батьками. 
  • психотерапія є корекцією викривлених міжособистісних стосунків; терапевтичне зцілення- здатність ставитися до інших людей відповідним чином, а не на базі певних несвідомих особистісних потреб
  • Терапевтичний сеанс і сцена у кабінеті терапевта стає моделю суспільства. Рано чи пізно весь трагічний поведінковий клубок виявляється розгорнутим в кабінеті перед очима терапевта і пацієнта. Потім терапевт, якомога тактовніше, зміщає рамку так, що він і пацієнт стають глядачами тієї самої драми, яку вони розігрують.
  • Пацієнт повинен уміти перенести нові моделі поведінки у свій зовнішній світ, на людей, з якими він дійсно разується у своєму житті. Якщо ні-тоді він не змінився. Він просто люб´язно навчився існувати як пацієнт і буде перебувати у стані аналізу безкінечно.
  • Ви здатні вижити і без задушливого піклування. Ви не можете гарантувати дорослу любов за допомогою терору і самоприниження.
  • Інтерпретація-це спосіб роз´яснення
  • Психопатія-це заучена поведінка, яка характеризується поганою адаптацією і негнічкістю. Психотерапія-процес втрати старих поведінкових навиків і напрацювання нових,протікає з жорсткими принципами теорії навчання.
  • Протягом 15 років я є цілителем. Терапія стала суттю мого ідеального образу. Вона забезпечує мені сенс, гордість, майстерність.

Коментарі

Популярні публікації