Чому сучасній людині необхідно знати про особистісні межі

  - "От я не розумію, чому після декількох місяців спільного проживання із партнером, я зриваюся і руйную стосунки. І це відбувається вже систематично?"

 - "Я мовчу, мовчу, чекаю, поки вони усе зрозуміють, але нічого не змінюється і я далі залишаюся нещасним та з відчуттям, що я чужий для них"

- "Я не можу ось так просто підійти і сказати, що це мені не подобається. Я краще змовчу і стерплю це"

-"Я постійно відчуваю дивне відчуття: і гнів, і вину. Я ніби винна в чомусь, але і злюся, бо я насправді не винна".

-"Ой, та перестаньте, що вона там ще розуміє. Їй лише 20"

-"Йому просто треба більше гуляти і взяти себе в руки, більше спілкуватися і виходити в люди"

-"Я ніколи не можу знайти свої речей, вона завжди їх кудись ховає"

-"Я б хотіла розповісти їм про свої труднощі, але вони будуть насміхатися з цього"

Ось таких безліч фраз я чую як у своєму приватному житті, так і у професійному.

Це все різні історії, які мають спільний знаменник - в них усіх ми маємо справу з прямим або непрямим порушенням особистих меж. 

Спершу, що це таке "особистісні межі" і як це виглядає у  житті. 


ТІЛО. Найвидимішою нашою межею, або ще як називають кордонами чи границями, є наше тіло. 

Як це проявляється: обійми, удари, погладжування, усі тілесні маніпуляції  без вашої згоди

ПРОСТІР: це ваше ліжко, крісло, шафа, кімната, речі, улюблене горнятко, паркувальне місце, подвір'я і т.д. 

Як це проявляється: хтось користується вашими речима/простором,  без вашої згоди

ЧАС. До вас запізнюються, не приходять вчасно, затримують чи порушують часові домовленості.

РІШЕННЯ та ВИБІР. Ваші рішення критикують, знецінюють, не придають цьому значення.

Хто відповідальний за порушення меж? 

Відповідь - обоє.

Хтось, бо проламує межі. Ви, бо дозволяєте. Виключення звісно є.

В будь-яких проявах є одна маленька, але важлива деталь - БЕЗ ВАШОЇ ЗГОДИ.

Але пам'ятайте, що часом ваше мовчання - це і є згода.


Коментарі

Популярні публікації