#вигорання_та_депресія

Коротко у тезах я буду викладати інформацію, якою ділилася на майстер класі «Вигорання і депресія. Як собі допомогти»



  • Вигорання-це коли ми настільки втомлені емоційно та фізично, що відпочинок, вихідні, подорожі уже не допомагають нам відновитися.
  • Багато людей навіть не здогадуються, що їхній стан втоми, виснаження, апатії та «нічогонехотіння» має назву - вигорання.
  • Вигорання часто може призвести до депресії.
  • Чим більший прогрес, тим вищий рівень ймовірності вигорання
  • Вигорання у метафорі схоже на те, коли ми одночасно вмикаємо у нашому старенькому телефоні wi-fi, мобільну передачу даних, геологацію, оновлення програм і в той самий час ще хочемо здійснити дзвінок чи записати відео. Це ми називаємо «заглючив» телефон, тобто він просто вимкнувся і ви вже нічого не можете з ним зробити. Або коли вибивають пробки, коли ми вмикаємо усі електричні прилади в домі.
  • Вигорання-це зона роботи психотерапевта або психолога.
  • Вигорання-це самозахист організму та психіки
  • Вигорання стало більш актуальним явищем, ніж раніше.



Причина 1 - СТРЕСИ

  • Хронічний, постійний, тривалий стрес, напруження та неможливість відновлюватися після нього.
  • Я вас розчарую - думати, що зі стресом можна боротися - самообман та міф.
  • Як би ми не старалися, скільки тренінгів та лекцій ми б не відвідали, ми не можемо уникати стресу, бо стрес у нашому житті-це як повітря, це завжди і з кожним відбувається.
  • Ми не переживаємо стрес лише тоді, коли лежимо у ліжечку, в теплі, дивимося щось приємне, обіймаємо рідних, котитів чи собачок та смакуємо смачною їжею (така собі нірвана та повна ідилія). Але як тільки наступає вечір і ми пригадуємо, що завтра у нас залік, презентація, контрольна, побачення, поїздка, нова зустріч, співбесіда, батьківські збори, оплата кредиту - наш організм одразу ж переживає стрес.
  • Стрес - це завжди хвилювання, переживання тривоги чи страху, роздратування чи злості.
  • Він необхідний, адже це заставляє наш організм адаптовуватися, приймати рішення і діяти-такою є його основне призначення - «увімкнути» нас, щоб ми справилися із завданням.


Причина 2 - ПОВІТРЯНІ ЗАМКИ

  • Ми мріємо і прагнемо хорошого і щасливого життя.
  • Ми фантазуємо, що, якщо:

-у мене появиться дитина, вона буде такою ж милою, як на картинках в Pinterest.
-у мене буде нова робота, все стане чудово.
-у мене буде 2000 підписників, я буду найвідомішою особою і це нарешті це підвищить мою самооцінку.
-я завершу навчання у крутій бізнес-школі, і нарешті розпочну власний бізнес, який буде успішним та швидким.
-мій колектив - найкращий у світі.
  • Такі очікування ми завжди створюємо і це частина нашої психології та природи, бо ми завжди прагнемо бути задоволеними.
  • Але часом ці «ідеальні картинки» насправді не відбуваються:
-бізнес за три роки так і не приносить очікуваних результатів-дитина не дає спати і я жертвую собою заради неї-новій роботі не все так чудово, як я думав/ла-новий проект не такий і потрібний як думалося раніше-моя мрія насправді не принесла очікуваного відчуття щастя..
  • Ми розчаровуємося і розбиваємося об нашу реальність 



Причина 3 - НЕЗАДОВОЛЕННЯ ПОТРЕБ

  • 5 базових потреб - це як 5 пальців на руках.
  • Це те, те з чим ми народилися, що нами керує завжди і всюди.
  • Ми не можемо контролювати появу потреб, але можемо контролювати їх задоволення.
Які ж ці потреби:
1.Фізіологічні - ми завжди хочемо їсти, спати, пити, кохатися.
2.Потреби у безпеці - нам важливо мати де жити, свою територію, довірливі і безпечні стосунки, чіткі правила, свободу вибору, гроші, щоб не боліло і не було страшно, щоб хтось зумів захистити і не покидав.
3.Соціальні - нам важливо не бути ізольованими та одинокими, належати до сім´ї та колективу, нам хочеться, щоб на сприймали, любили і не критикували.
4.Потреба в повазі - нам хочеться, щоб нас визнавали і висловлювали захват, ми хочемо бути компетентними та важливими, авторитетними та визнаними.
5.Самореалізація - нам хочеться реалізовувати свої таланти і здібності, свій інтерес та бажання, створювати та відчувати захват від результатів своєї діяльності.
  • Це ті речі, заради яких ми працюємо та будуємо стосунки.
  • Потреби нами ж і управляють та є нашими мотивами.
  • Це наше «психологічне серце» - орган, який є основним.
  • Якщо ми через ряд причин не хочемо або не можемо їх задовільними та реалізувати, наш організм та психіка дає нам про це знати.Якщо мені неспокійно у сім´ї, я можу будувати чудову кар´єру, але все-таки рано чи пізно моя потреба у безпеці дасть про себе знати, наприклад через панічну атаку.
  • Якщо ми не задоволені, то ми фрустровані.
  • Часом ми можемо не усвідомлювати наших потреб або відкладаємо їх.
  • Вигораємо ДЛЯ ТОГО, щоб звернути увагу на наші "голодні" потреби, на те, що залишається поза кадром і нашою увагою.


Руйнуються 4 сфери:
-Мотиваційна-синдром «нічогонехотіння»
-Емоційна - синдром «зупиніть Землю, я зійду!
-Соціальна - синдром «я-ніхто, і звуть мене ніяк», «всі люди сво...»
-Сфера здоров´я - коли «тіло сипеться і ламається»



 ЕКСПРЕС_ТЕСТ

Якщо більшість із тих думок, які представлені у фото співпадають із Вашими - можливо є сенс задуматися про свій емоційний стан.

Хто ризикує вигоріти?

Якщо ви:
  • Маєте низьку самооцінку
  • Завжди хочете усім сподобатися і догодити
  • Працюєте і не одразу бачите результат своїх старань
  • Хочете врятувати увесь світ
  • Переробляєте свою роботу чи завдання 750 разів
  • Завжди відчуваєте себе винним за все на світі
  • Не можете відпочивати без почуття провини
  • Якщо ви працюєте з людьми та їх емоціями
  • Якщо ваша робота завжди ризикована
  • Якщо ваша робота не потрібна нікому, окрім вас
  • Якщо ви народилися з депресивним типом особистості
  • Якщо вас часто критикують
  • Якщо ви не знаєте або розумієте своїх обов´язків
  • Якщо ви перебуваєте у віковій кризі


 




Коментарі

Популярні публікації